Gallery

10 sfaturi pentru relaxare

  • imagesTrezeste-te usor
    Potriveste-ti soneria ceasului cu cinci minute mai devreme si foloseste acest timp ca sa respiri adanc inainte de a te da jos din pat. De multe ori, uitam sa fim recunoscatori pentru lucrurile bune din viata noastra. Incearca sa enumeri in fiecare dimineata trei astfel de lucruri. Este un mod cu adevarat pozitiv de a-ti incepe ziua.
  •  Insenineaza-te
    Nu trebuie sa fii Superwomen sau Superman in fiecare zi. Uneori, doar pornitul copiilor la scoala, cu pachetelele pregatite si lectiile facute, reprezinta o implinire. In loc sa te ingrijorezi pentru ceea ce nu ai reusit sa termini, mai bine recunoaste ca faci tot ce poti si acorda credit eforturilor tale!
  • Imparte-ti responsabilitatile
    ; Nu te abandona ideii ca, daca vrei ca un lucru sa iasa bine, trebuie sa il faci cu mana ta! La serviciu, traseaza anumite sarcini subalternilor tai. Ii vei ajuta astfel sa-si descopere noi indemanari si sa capete experienta. Acasa, stabileste anumite indatoriri care sa fie preluate de copiii tai. Ei vor invata ce inseamna responsabilitatea, pe masura ce isi vor dezvolta calitatile atat de necesare mai tarziu.
  • 4. Ia o pauza
    Introdu pauzele de relaxare in programul tau zilnic. Pentru a depasi o situatie stresanta, pleaca din locul in care te afli, retragandu-te intr-o alta camera sau iesind la aer. Asaza-te undeva, departe de zgomot, pentru o perioada de timp, special pentru a te deconecta de la tot ce te inconjoara. Pauza ta poate sa insemne 10 minute, in care sa savurezi o salata delicioasa sau un fruct proaspat. Concentrandu-te asupra acestei activitati, si nu asupra treburilor de care abia te-ai detasat, vei reduce stresul in mod natural.
  • 5. Bea apa mai multa
    Daca esti extenuat dupa-amiaza, cauza ar putea sa nu fie nici stresul, nici lipsa somnului. Oamenii care se simt daramati sau au dureri de cap in timpul zilei sunt cel mai adesea deshidratati. Incearca deci sa consumi cel putin opt pahare de apa in fiecare zi!6. Canalizeaza-ti atentia
    Decat sa incerci sa speli rufe si in acelasi timp sa pregatesti cina, sa-i ajuti pe copii la teme si sa citesti corespondenta, mai bine incearca sa le faci una cate una, pe rand. Nu te vei mai simti la fel de coplesit si vei face fiecare lucru in parte cu mult mai bine. De asemenea, vei avea mai mult timp sa-i asculti cu adevarat pe cei din jur atunci cand iti vorbesc.

    7. Plimba-te
    Multe centre de relaxare incurajeaza exercitiul fizic nu doar pentru arderea caloriilor, ci si pentru beneficiile psihologice si emotionale pe care le aduce. „Exercitiile dilata vasele sanguine si poarta oxigenul spre creier, intocmai ca o respiratie profunda, ceea ce creeaza un raspuns de relaxare”. Nu-ti face griji, gandindu-te la exercitiul perfect, ci concentreaza-te asupra miscarilor corporale, timp de 15 sau 20 de minute. Chiar si o plimbare scurta si rapida poate fi utila, pentru a cobori nivelul de stres.

    8. Nu pierde legatura
    Cat de completa este reteaua ta sociala? Pentru femei, de exemplu, este foarte important sa-si faca timp sa poarte o conversatie cu prietenii sau prietenele, chiar si pentru doar 30 de minute. Prieteniile pozitive, sustinatoare, te fac mai rezonabil si mai capabil sa faci fata provocarilor. Daca te simti izolat, fa ceva! Mergi la o biserica, viziteaza-ti rudele ori prietenii sau ofera-ti ocazii de a cunoaste oameni noi!

  • Alunga-l
    Unele centre de relaxare le recomanda clientilor sa petreaca cel putin zece minute, zilnic, intr-o cada cu apa incalzita, pentru a-si relaxa muschii incordati. Exista un motiv pentru care aceasta baie este atat de calmanta: apa fierbinte iti deschide porii, care emana caldura si iti coboara temperatura interna. Acest lucru te face sa te simti mai relaxat si adesea mai somnoros. Asa ca incuie usa, toarna in apa fierbinte cateva picaturi din uleiurile de baie preferate si alunga stresul!

10. Adormi zambind
In timpul serii, decat sa te gandesti la munca ta sau sa-ti pierzi timpul in fata televizorului, ia-ti mai bine 10 minute sa citesti ceva amuzant, pozitiv, inainte de a adormi. E un mod minunat de a te deconecta. Pastreaza-ti pe noptiera de langa pat o carte cu poze sau una spirituala, meditativa,  carti de suflet, si astfel vei avea mereu la indemana o metoda de relaxare.

(391)

Comments are closed.